Et spørsmål om tid

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Ganesa forl. 2009 Innbundet

Året er 1913. Tre nordtyske verftsarbeidere blir beordret av keiser Wilhelm II til å demontere det digre tyske dampskipet Götzen og bygge det opp igjen på Tanganyikasjøen, hvor tyske, engelske og belgiske kolonister prøver å få herredømme over innsjøen. Verftsarbeiderne brytes gradvis ned av de umenneskelige forholdene de møter. Til slutt tvinges de til å gå til krig mot britene.

Forlag Ganesa forl.

Utgivelsesår 2009

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted Kongo, den demokratiske republikken Zambia Tanzania Burundi

Omtalt person Geoffrey Spicer-Simson

BOOM-ZZIIIIISJSJ-PLAASK-HIPP-HIPP-HURRA! BOOM-ZZIIIIISJSJ-PLAASK-HIPP-HIPP-HURRA! BOOM-ZZIIIIISJSJ-PLAASK-HIPP-HIPP-HURRA! BOOM-ZZIIIIISJSJ-PLAASK-HIPP-HIPP-HURRAAAA!

Det finnes mange lister her på bokelskere.no - noen er interessante, noen nyttige, andre igjen morsomme, og noen litt mer kuriøse. Denne faller kanskje inn under den siste kategorien; har funnet frem en del bøker som jeg har lest og som ikke så mange andre bokelskere har i hyllene sine - nærmere bestemt mindre enn èn promille... Er ikke akkurat så mange klassikere eller populære bøker her, men noen kan være verdt å se litt nærmere på. Listen er satt opp helt vilkårlig - god listetitt!

• "Léon og Louise" av Alex Capus
  • "1814 - miraklenes år" av Karsten Alnæs