En helt vanlig dag på jobben

Se og Hør fra innsiden

av (forfatter) og Scott Maurstad (oppleser).

Strawberry Publishing 2021 Lydfil

Hva er det som gjør at Se og Hør blir lest av en million nordmenn hver uke? En vanlig dag på jobben er den medrivende, interessante og sjokkerende historien om Norges mest solgte ukeblad.

Sjekkheftejournalistikk
Håvard Melnæs arbeidet i bladet i nesten ti år, og fikk god innsikt i Se og Hør-redaksjonens arbeidsmetoder: Hvordan de casher ut store summer til kjendiser for å få historiene deres, hvordan de iscenesetter historier der det ikke finnes noen og hvordan de hyrer paparazzi-fotografer til å fotfølge kongefamilien og andre kjendiser som ikke er «samarbeidsvillige».

Etisk nullpunkt?
Dette er også den tragiske fortellingen om bruken av Sven O. Høiby. Det elleville bryllupet med stripperen Renate utgjør et slags høydepunkt (eller bunnpunkt?) i beretningen. Mange kjendiser tjener på å stille opp for Se og Hør - det kan man
ikke alltid si om andre, mer utsatte grupper. Egne "skjebnereportere" kjører rundt med et trekors i bilen, sånn at de kan plante det i jorda når de tar bilde av en sørgende familie som nylig har mistet en av sine.

Juicy mediekritikk
Alle som av og til leser Se og Hør (hos tannlegen, selvsagt!) vil ha utbytte av å lese Håvard Melnæs' beretning fra innsida. Det er litt av hvert å lære om det norske samfunnet, og ikke minst er det like juicy som Se og Hør selv. Melnæs kan uvilsomt sitt håndverk.

Forlag Strawberry Publishing

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

ISBN13 9788284193519

EAN 9788284193519

• "Journalistjævler - rapport fra innsiden" av Erik Tumyr
  • "Frp-koden - hemmeligheten bak Fremskrittspartiets suksess" av Magnus E. Marsdal
  • "Kongepudler - en røverroman om den norske eliten" av Anonym
  • "En norsk tragedie - Anders Behring Breivik og veiene til Utøya" av Aage Storm Borchgrevink
  • "Dødsranet - David Toska og veien til Nokas" av Rolf J. Widerøe
  • "En himmel full av stjerner - roman" av Knut Nærum