Det sorte fåret

Strawberry Publishing 2021 E-bok

DET SORTE FÅRET er årets gladnyhet for alle Ole Vik-fans.

Dette er boken Jørgen Jæger drømte plottet til en natt på 80-tallet. Her vekkes Ole Vik og Cecilie Hopen i Fjellberghavn til live for aller første gang. Boken har ikke tidligere vært utgitt.

Nå i jubileumsåret til forfatteren, som fyller 75 år, har vi hentet frem dette ur-manuset og presenterer det i bokform for leserne, enklere enn de senere bøkene, usminket og ekte, som den kuriositeten det er med sine styrker og svakheter. Manus har ligget lagret på forfatterens harddisk som bok null i alle år.

Så velkommen til 80-tallet - med fasttelefoner, dataskrekk, telefaxer og de første mobiltelefonene til bruk i bil. Glem røykeloven, glem forbudet mot håndholdt mobiltelefon i bilen, glem Internett, Facebook, Twitter, smarttelefoner og alle hjelpemidler vi tar som en selvfølge i dag - og opplev det første møtet med lensmann Ole Viks univers i Fjellberghavn.

Gled dere også til å hilse på sympatiske Bjørn Næss. Han har alt, en søt kone, en kjekk sønn, og snart venter drømmejobben. Så kjører han på et sort får. Boken viser hvordan en liten hendelse kan frata en mann alt.

Forlag Strawberry Publishing

ISBN13 9788284192512

EAN 9788284192512

Genre Krim

Omtalt sted Vestlandet

Herlig med ny bok, jeg digger Ole Vik

Som Yrsa Sigrudadottier så leverer også Jørgen Jæger - hver gang! Dette er starten på serien om Ole Vik, men ikke tidligere utgitt - forklaringen på dette står først i boken. Et must for alle Jæger-fans!

• "Den som synder, sover sjelden" av Kari-Grethe Stave
  • "Englestrøk" av Fredrik Schmidt Fotland
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Hjertets mørke" av Kurt Aust
  • "Fem dager i mai - en Johnny Abrahamsen-roman" av Ole Asbjørn Ness