Den mørke hemmeligheten i Tysfjord

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Ingen bokelskere følger dette verket.

I 2016 sto elleve kvinner og menn i Tysfjord fram i media og fortalte om seksuelle overgrep. Politietterforskning har avdekket totalt etthundre og femtien seksuelle overgrepssaker, de fleste sakene med tilknytning til det lulesamiske miljøet i Tysfjord. Dette er beretningen om hvordan samfunnet sviktet formidlet gjennom et av ofrenes historie - en historie om voksnes ansvar for barn og den klassiske konflikten mellom storsamfunnet og små, lukkete miljøer.

ISBN13 9788202599058

EAN 9788202599058

Genre Biografisk litteratur

Omtalt sted Tysfjord

Hun så det ingen andre gjorde, handlet slik ingen andre gjorde. Kanskje det var fordi hun var utenfra, uten bindinger til lokalsamfunnet.

Traumer. De tar aldri pause. Hviler ikke. De følger deg, innhenter deg selv om årene går, tiår. Fortiden er ikke død.

En venn er en som kan sangen i ditt hjerte og som kan synge den for deg når du selv har glemt ordene.

Her er jeg anonym. Ingen kjenner meg som den jeg var tidligere, eller fortiden min. Her er det ingen som vil meg vondt. Jeg har aldri opplevd det før. Det er veldig godt.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.