Din vilje skje

en oppvekst med karismatisk kristendom

Cappelen Damm 2023 Innbundet

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788202771478

EAN 9788202771478

Genre Personlige beretninger

BOKOMTALE: "Din vilje skje" av Anne-Britt Harsem. Leseeksemplar fra forfatteren

Dette er historien om Marian som blir født inn i en kristen familie, hvor far etterhvert bestemmer at de skal bli med i pinsemenigheten. Hun blir innprentet om "sannheten" fra hun er liten, og at det er viktig å tro, slik at man blir frelst. Mariann tviler, og blir dratt i to retninger... for tenk hvis....

Hvordan klarer oppegående mennesker å bli så hjernevasket? Helt sprøtt, spør du meg! Forfatteren tar tak i en viktig historie, og hun skriver godt om et viktig tema.

Jeg er en uavhengig bokanmelder som får leseeksemplarer. Anmeldelsen er min personlige mening, som jeg ikke tjener penger på.

Les hele anmeldelsen min her

Den som slår, har tapt

• "Eg hadde ikkje orka Gud utan Jesus - seks samtalar og eit isbad med biskop Kari Veiteberg" av Sigri Sandberg
  • "Naboene - 22. juli og tiden etter" av Anne-Britt Harsem
  • "Om natten lyser stjernene - historien om vår sønn Mats" av Robert Steen
  • "Alene ut - fra menigheten Samfundet til evig fortapelse" av Bjørn Markussen
  • "Lena fra Tysfjord - en historie om rasisme, svik og forsoning" av Anne-Britt Harsem
  • "Ingen kan spytte på et smilende ansikt - om identitet, overlevelsesteknikk og koreansk hevnkunst" av Synne Sun Løes
  • "Jesussoldaten - gutten som skulle vinne landet for Gud" av Tonje Egedius
  • "Psykolog med sovepose" av Johanne S. Refseth
  • "Sjarmør og tyrann - et innsyn i psykopatenes og ofrenes verden" av Alv A. Dahl
  • "Grønnøyd monster" av Myriam H. Bjerkli
  • "Den mørke hemmeligheten i Tysfjord" av Anne-Britt Harsem