Den gylne tigeren

Vigmostad Bjørke 2020 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Eksotisk underholdningsroman om å møte det man frykter. Singapore, 2014. I lang tid har Julie strevd for å holde fasaden, men ryktene om ektemannens sidesprang sprer seg stadig i omgangskretsen, og til slutt klarer hun ikke finne mening i alt som skjer. Hun blir reddet - av den minst sannsynlige redningsmann - og havner så langt unna sin vante verden hun kunne komme. Hvordan skal hun klare å finne tilbake til den hun er, i en dampende jungel full av truende dyr og ukjente mennesker? Den gylne tigeren er en bok om å finne sin plass i en verden man ikke forstår. Om rikdommen i ulike kulturer og om magien i det mellommenneskelige. Det er en bok om kjærlighet. Og ikke minst: om en gyllen tiger.
Hanne Eik (f. 1980) er utdannet biolog og har bodd 3 år i Singapore. Hun er fra Stavanger, men bor nå i Molde med ektemannen og deres fem barn. Den gylne tigeren er hennes første roman.
«Tankevekkende, varm og vakker (...) En smart og moderne dannelsesreise.» Belinda E. Kjernli/Sansenomaden, bokblogg
«Det lukter verdenssensasjon av den, for den er så annerledes, men likevel nær og fin og til ettertanke.» Lillasjel, bokblogg

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241951343

EAN 9788241951343

Genre Romantikk

Omtalt sted Singapore

Handlingen starter i Singapore hvor Julie lever et overfladisk og ulykkelig rikmannsliv og mangler mening med livet. Hos urbefolkningen i regnskogen i Malaysia finner hun sakte tilbake til seg selv og får nytt fotfeste. Språket flyter godt og det er elementer av både eventyr og overtro, hvilket fungerer godt.

En helt nydelig bok om å finne sin plass i verden, på en annen måte enn man hadde trodd❤️
Nydelig, hjertevarm, sår, morsom og gjenkjennelig!

• "Kjære Edward" av Ann Napolitano
  • "Toner fra en stille skog" av Laila Brenden