Ett skritt om gangen

av (forfatter) og Kaja Rindal Bakkejord (oversetter).

Anemone 2020 Heftet

En uforglemmelig kjærlighetshistorie om å finne glede selv under de vanskeligste omstendigheter.

Det er valentinsdagen og Margaret ser fram til en romantisk middag med kjæresten Chip. Men Chip har andre planer, han er i ferd med å ta flysertifikat og inviterer Margaret med på en flytur. Hun har flyskrekk, men lar seg til slutt overtale. På vei tilbake kommer de ut for uvær og flyet krasjlander. Mens kjæresten kan krype ut av den vesle flykroppen uten en skramme, havner Margaret på sykehus med alvorlige skader.

Vi følger Margaret gjennom tiden på sykehuset, der hun får profesjonell hjelp og i tillegg mottar mer eller mindre gode selvhjelpsråd fra familien. Men det er ikke før fysioterapeuten Ian dukker opp at det skjer en endring. Han nekter Margaret å synes synd på seg selv og får henne til å innse at noen ganger er det siste du ønsker, det eneste du trenger...

Katherine Center har skrevet sju romaner, og bøkene hennes har vært på New York Times' bestselgerliste. I tillegg til å skrive romaner, leverer hun også artikler til ulike aviser og magasiner. Hun bor i Houston, Texas, sammen med sin ektemann og to barn.

Forlag Anemone

• "Kjærlighetssanger for skeptikere" av Christina Pishiris