Madame Blonde

Pitch forlag 2021 Innbundet

Emilie Lockert har gjort eventyrlig suksess som sanger og kabaretartist i Paris, men nå har hun rundet 35 år, og karrieren er på hell. Hun vender tilbake til barndommens rike i Nordland. Underveis forliser skipet, og hun skylles i land på et øde fyr, der kun fyrvokteren og hans assistent Aksel Ludvigsen befinner seg. Hva er det Aksel skjuler? Hvorfor virker han så kjent? Og hva skjedde egentlig i Emilies barndom?

Midt ute i havet, med vinterstormene rasende utenfor døren, må tre fremmede mennesker lære hverandre og seg selv å kjenne. Det blir et oppskakende møte, med avsløringer fra en mørk fortid, ispedd glade, berusende minner fra Paris' berømte scener.

«Madame Blonde» er første bok i en ny imponerende serie fra Kaja Nylund: Drøm deg bort til Paris og Salten på begynnelsen av 1900-tallet.

Forlag Pitch forlag

Utgivelsesår 2021

Serie Madame Blonde (1)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted Paris Nordland

Første bok i en serie. Boka hopper litt frem og tilbake i tid for å gjenfortelle hovedpersonen Emilies historie, og slik drives boka fram. Man får vite hvordan det ble til at hun endte i Paris som sanger og kabaretartist, og historien hennes er fylt med sorg, lengsel, glede, kjærlighet, og ikke minst det å følge sine drømmer. Hun er på vei tilbake til sine røtter når skipet hun er på forliser og hun skyller i land midt ute på havet. Dette er en roman jeg likte veldig godt, og vil du vite hvordan det går må du lese boka! Anbefales!

• "Dukkehuset" av Kaja Nylund
  • "Under vinrankene" av Pamela Terry
  • "I skyggen av vinrankene" av Julianne MacLean
  • "Minneskrinet" av Kathryn Hughes
  • "Den siste kjolen fra Paris" av Jade Beer
  • "Mrs. Lewis - fortellingen om min kjærlighet til C.S. Lewis" av Patti Callahan
  • "Drømmen om deg" av Amanda Prowse
  • "Alix St. Pierres tre liv" av Natasha Lester