Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Kim vil heller spille selv enn å skrive en skoleoppgave om dataspill. Da han og katten Ludo blir fanget inn i den merkelige Spillsfæren, må de ta seg gjennom dataspillenes historie ved hjelp av både kløkt og motorsag før de kan komme tilbake til vår egen verden. Underveis lærer de det viktigste om alt fra Spacewar! til BioShock, og hvilken plass dataspillene har i kultur og samfunn.
Omtale fra forlaget
Kim skal skrive en skoleoppgave om dataspill, men vil mye heller spille selv. På magisk vis blir både Kim og katten Ludo fanget inni den merkelige Spillsfæren, og de to heltene må bruke både kløkt og motorsag for å komme seg velberget gjennom dataspillenes historie, og tilbake til vår egen verden. Både tekst og bilder er inspirert av dataspill i sin lekne og humørfylte utforming, og forteller deg det viktigste du trenger å vite om alt fra Spacewar! til BioShock, og hvilken plass dataspillene har i samfunnet og kulturen.
Kåret til Årets vakreste Fakta og oppslagsbok av Grafill.
Forlag Cappelen Damm
Utgivelsesår 2011
Format Innbundet
ISBN13 9788202343620
EAN 9788202343620
Språk Norsk bokmål
Sider 135
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketBøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.