Dagbok fra i morgen

av (forfatter) og Hedda Vormeland (oversetter).

Bazar 2012 Heftet

Etter farens død har Tamara og moren hennes blitt nødt til å selge alt de eier og flytte til en liten landsby. Tamara kjeder seg og lengter tilbake til Dublin. En dag kommer en bokbuss til landsbyen der hun bor, og ei mystisk, lærinnbundet bok kommer til å ryste Tamaras verden.

Forlag Bazar

Omtalt sted Irland

Ja, jeg leser i andres omtaler at dette kanskje er en bok for tenåringer, men jeg likte den på tross av mine 32 år. Det som er så deilig med denne boka er at den er lettlest og samtidig godt skrevet, den flyter og er vanskelig å legge fra seg, og den er fantasifull. Kanskje hakket for fantasifull på noen punkter. men det er befriende å lese ungdomslitteratur der det faktisk er lov! Det får også fantasien min i sving, og det påvirker meg til å tenke mye mer idérikt og humoristisk i løpet av hverdagen. Den gode beskrivelsen av hovedpersonens tankerekker (Tamara på 16 år) får meg også lett til å huske hvordan jeg selv tenkte i den alderen. - Mye mer fantasifullt og håpefullt og undrende enn i dag. - Det er en deilig følelse å få bragt noe av det tilbake.

Jeg synes dette er en glimrende bok for tenåringer, og en lettlest og befriende bok for voksne!

Det er ganske vanskelig å ikke si masse, for når du ikke snakker, tenker du (...). Snakkere tenker ikke så mye; ordene drukner enhver mulighet for å høre underbevisstheten spørre: Hvorfor sa du det? Hva mener du egentlig?

Oppdateres jevnlig

Midt i alle bøkene jeg ikke tidligere har lest, havner Harry Potter, igjen, de er alltid verdt å lese gjennom! Igjen og igjen og igjen;)

Ulike bøker jeg ønsker meg :

En liste bestående av alle bøkene jeg har lest i 2015.

Disse bøkene leste jeg i 2019.

• "En avtale med livet" av Cecelia Ahern
  • "Et sted i nærheten" av Cecelia Ahern