Cyprianus

Gyldendal 2007 Innbundet

Marianne har akkurat flyttet, og føler at hun ikke hører hjemme noe sted. Da hun får tak i ei svartebok, er fristelsene store. Det er imidlertid langt i fra trygt å krysse grensen til de døde, spesielt når de døde er svært interesserte i å kaste forbannelser over de levendes verden.

Ny og spennende forfatter. Det finnes fortellinger og forestillinger om en svartebok så magisk, så skremmende og så hemmelig at bare djevelen og hans medsammensvorne hadde tilgang til dens onde visdom og fryktinngytende krefter. Flere svartebøker bærer navnet Cyprianus.Ta nå denne boka. Som jeg sa, den har ventet på deg (...) Du skjønner, hun som eide den er død. Derfor har den stått her i flere år, og ingen har savnet den. Og det er en trist skjebne for en slik interessant bok. (...) Men husk: Dette er ikke noe leketøy, så pass på hva du gjør, unge frøken ... Pass på hva du gjør ...Marianne får en svartebok mellom hendene. Fristelsene er store for en som nettopp har flyttet og slettes ikke passer inn noe sted. Men det er langt i fra trygt å krysse grensen til de døde. Særlig når de døde har en ukuelig vilje, og hungrer etter å kaste nye forbannelser over de levendes verden ...Se Myriams hjemmeside på www.myriam.no

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205370456