Aldri for sent å bli et lykkelig barn

Lunde 2007 Innbundet

Terje Forsberg vokste opp med en alkoholisert og voldelig far, ble mobbet på skolen og ble erklært evneveik av en lærer. I 2003 gikk han til sak mot skoleverket, vant rettsaken og fikk oppreisning av staten. I denne boken forteller han sin historie.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788252049848

EAN 9788252049848

Omtalt person Terje Forsberg

Budskapet mitt er at det nytter å kjempe. Det er nemlig aldri for sent å bli et lykkelig barn.

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme!

Arnulf Øverland

Første gang jeg fikk positiv oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, hadde jeg en rød ullgenser på. Da kom noen jenter til meg og spurte om de kunne få nappe ulldotter ut av genseren. Ulldottene brukte de som bokmerker i bøkene sine. Jeg lot dem nappe så mye de ville, for det var herlig å stå der og kjenne nærkontakten, at noen tok på meg uten at det gjorde vondt.

Bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket.

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

• "Løgnene vi godtar" av Chris Thurman
  • "Mannen som ble et lykkelig barn - "det nøttær", som vi sier i Sarpsborg" av Terje Forsberg
  • "Silas" av Francine Rivers
  • "Vinter blir til vår" av Gary Chapman
  • "Hver eneste vår" av Gary Chapman
  • "Høstvinder" av Gary Chapman
  • "Brannsikker - la aldri din partner i stikken" av Eric Wilson
  • "Fiolinisten" av Beverly Lewis
  • "Aron" av Francine Rivers
  • "Glade og trygge barn - kjærlighetens fem språk mellom barn, unge og voksne" av Gary Chapman
  • "Tilbake igjen - roman" av Ann Tatlock
  • "Klemmer fra Katie" av Katie Davis