Tilbake igjen

av (forfatter) og Anne-Ruth Jangaard (oversetter).

Lunde 2009 Innbundet

Den amerikanske tiåringen Augie har det vondt og vanskelig. Hun lengter etter kjærlighet og et normalt familieliv. Da hun møter japanske Sunny og familien hennes, finner hun det hun lengter etter, til tross for kulturelle forskjellene. De to jentene får et sterkt og nært vennskap, men bombingen av Pearl Harbor snur opp ned opp alt. Da Augie og Sunny helt uventet finner tilbake til hverandre mange år senere, kommer de fra to vidt forskjellige verdener.

Den amerikanske tiåringen Augie har det vondt og vanskelig. Lyspunktet er vennskapet med Sunny og hennes japanske familie. Men 7. desember 1941 bomber Japan den amerikanske flåtebasen Pearl Harbor. Vennskapet mellom Augie og Sunny blir umulig. Mange år senere finner de sammen igjen. Men har vennskapet tålt tidens tann? Innsiktsfullt og vart forteller Ann Tatlock historien om to modige kvinner. Tilbake igjen er blitt belønnet med Christy Award i USA. De amerikanske anmeldelsene har også vært overstrømmende.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788252000443

EAN 9788252000443

Genre Religiøs litteratur

Omtalt tid 1945-1999

Omtalt sted USA

Denne boken kan jeg dessverre ikke anbefale videre selv om jeg gir terningkast 4. Første del var fantastisk bra men andre del trekker for mye ned. Boken var også veldig lang i forhold til innhold i historien. Men jeg skal nå likevel lese flere bøker av Ann Tatloch.

• "Etter vinteren" av Cindy McCormick Martinusen
  • "Kjenne at noe er sant" av Ann Tatlock