Afrodite og ulykkesfuglen

av (forfatter) og Camilla Jensen (oversetter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Afrodite ser fram til en rolig sommer sammen med kjæresten Alexander hos mormoren hans i en idyllisk småby ved kysten. Men alt er ikke bare idyll. En hvit varebil har underlige leveranser til en herregård, ungdommene på stedet virker fiendtlige og Alexanders mormor ser ut til skjule noe. Afrodite må finne ut av hva som foregår. Dette er den tredje boka om Afrodite.

Trafficking i svensk sommeridyll. Rystende, gripende og ulidelig spennende i ny bok om Afrodite

Med pulsen hamrende i halsen sprang jeg fra dør til dør på jakt etter henne. Jeg holdt på å snuble i en trekasse som sto lengst borti gangen. Den så ut som en likkiste.Jeg grøsset. Hvorfor sto den der?Det var som et mareritt.Hvor var hun?Bak døren fant jeg henne endelig. Hun satt i samme sammensunkne stilling som tidligereAfrodite ønsker seg bare en rolig og deilig sommer sammen med kjæresten Alexander. En uke hos Alexanders mormor i en koselig småby ved kysten høres perfekt ut. Men alt er ikke bare idyll. En hvit varebil har underlige leveranser til en herregård i nærheten, de lokale ungdommene er fiendtlige, og mormoren til Alexander ser ut som om hun har noe å skjule.Da Voff, hunden hennes, stikker av inn i herregårdsparken, oppdager Afrodite en jente som ser ut til å være innelåst i kjelleren. Til tross for Alexanders og mormorens protester, bestemmer hun seg for å finne ut hva som foregår. Det hun oppdager, viser seg å være verre en noe hun hadde kunnet forestille seg. Har Afrodite tatt seg vann over hodet ??Den første boken om Afrodite, Afrodite og døden, ble kåret til beste ungdomskrim i Sverige i 2006Les også:Afrodite og døden (2009)Afrodite og sviket (2010)

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788205398160