Åtseldyr

Cappelen Damm 2013 Innbundet

Dette er den fjerde boka om Elli.

I en gammel jordkjeller i Vika finner en uteligger levningene av et barn. Eller er det det? Ellis åstedsundersøkelser avdekker flere levninger. Sakte dras etterforskningen lenger under bakken, til klaustrofobiske tuneller og glemte bunkere, en verden der dyr mishandles og mennesker tas av dage. Bare morderen kjenner alle utganger. Men Elli må inn. Hun har flere liv å redde. Vet vi egentlig hva som finnes under bakken i Oslo?

En ny meddrivende Elli-krim fra Eystein Hanssen.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788202423551

EAN 9788202423551

Makaber story, likandes hovedperson
(Link til omtale på bloggen min som jeg startet opp et drøyt halvår før jeg oppdaget Bokelskere, derfor legger jeg ut et knippe av de tidligste bokomtalene.)

Handlingen i denne boken er utrolig spennende og til tiden kjempe-ekkel idet det jaktes nede i Oslos hemmelige nettverk av tunneler og bunkere. Boken handler for det aller meste om selve saken og etterforskningen av denne, og veldig lite utenom – som ofte gjør at spenningen dabber noe av. Litt må det jo være skal karakterene få litt kjøtt på beina, men denne gangen er det akkurat passe.

Les hele min omtale på ritaleser.com

Her er min anmeldelse av Åtseldyr: (ekstern lenke)

Nok en solid krim fra Hanssen og hans beste så langt. Med Elli Rathke og Jørgen Nereng har han skapt et radarpar vi ønsker å tilbringe mer tid i selskap med. Befriende også at man har med etterforskere som virker noenlunde harmoniske og ikke har alle verdens demoner og rusmidler å kjempe mot. Selve historien er godt fortalt med ulike forgreininger og henger godt sammen.

Ble skuffet over denne. Jeg liker Elli og synes fortellerstilen til forfatteren er god, men her ble historien rett og slett for "dum" og ulogisk. Håper dette var en glipp og at neste bok fenger bedre.

Her er en oversikt over bøker jeg har lest, de ligger kronologisk etter lesedato. Jeg prøver å gi terningkast til hver bok jeg har lest, det er en helt subjektiv vurdering!

Målet er 40 bøker

• "Svart landskap" av Eystein Hanssen