101 ord du trodde du kunne

av (forfatter) og Fredrik Skavlan (illustratør).

Aschehoug 2019 E-bok

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788203265846

EAN 9788203265846

Genre Humor

Artig bok! Humoristiske beskrivelser av mange spesielle ord, man kanskje ikke bruker så ofte. Anbefales!

Integrering

Også kalt "å bli som oss". Ropet om at innvandrere i Norge ikke lærer seg norsk og samler seg i gettoer kommer som oftest fra nordmenn som har flyttet til Syden hvor de flokker seg i gettoer med ander nordmenn og klager over at det er så mange som snakker spansk der.

En angivelse av det tidspunktet du til enhver tid oppholder deg i, men sjelden har tid eller ork til å ta inn over deg

Normal

Noe du neppe er hvis du trenger papirer på at du er det

Engasjement

Noe man ikke finner hos middelaldrende menn med mindre de må betale bompenger eller bilen får rustskader på grunn av veisalting

• "Et Columbi egg og andre uttrykk - bruk, bakgrunn, betydning" av Kjell Ivar Vannebo
  • "True blood - kokebok" av Gianna Sobol
  • "Minneboken - norsk nostalgi" av Mona Stenseth Larsen
  • "Norske standarder - en endelig avslutning på meningsløse diskusjoner" av Martin Aas
  • "Vi har pissa i frysern - flere morsomme trykkfeil fra norske aviser" av Jaran Dammann
  • "Ny hylle på Prix - og enda flere lokale nyheter" av Atle Antonsen
  • "Nomino - historia om norske stadnavn" av Gøril Grov Sørdal
  • "Femti planter som endret historiens gang" av Bill Laws
  • "Sofa til salgs hos dame som er myk å ligge på - og andre språksalater vi tråkker i" av Per Egil Hegge
  • "Bård og Atles gode råd om absolutt alt" av Bjarte Arneson
  • "Den korteste historien om Russland - fra vikingene til våre dager" av Peter Normann Waage
  • "Hvorfor ser du aldri babyduer? - 80 vitenskapelige svar på livets små og store spørsmål" av Nina Kristiansen