Norske standarder

en endelig avslutning på meningsløse diskusjoner

av (forfatter), Paul I. Huse (forfatter) og Egil Aslak Aursand Hagerup (forfatter).

Kagge 2018 Innbundet

Norske standarder - definert en gang for alle.

Denne boka gir deg svar på alt du ikke visste at du lurte på. Hvis du kommer på kollisjonskurs med noen på gata - skal du da ta til høyre eller venstre? Når er det ryddig eller rotete hjemme? Og når skal du egentlig reise deg for andre på bussen? Hva er standarden? I dette pionerarbeidet har forfatterne funnet svarene på sentrale norske problemstillinger som har vært for små til at noen har tatt seg bryet med å definere dem skikkelig. Når meningsløse og meningsfulle diskusjoner innledes, er det bare å gå til bokhylla og finne fram denne boka - dette er selve fasiten.

Forlag Kagge

Genre Humor

Omtalt sted Norge

Her har jeg laget en liste over de seks beste bøkene som jeg har lest og som jeg mener er de seks beste for ungdom. Er du enig? Eller uenig? Gjerne si ifra!

• "Frå Mumletjønn til Gnuldrehei - våre villaste og raraste stadnamn" av Gøril Grov Sørdal
  • "Elg i solnedgang - et kulturhistorisk blikk på bilder" av Arne Lie Christensen
  • "Mytologium - helter, guder og monstre fra hele verden" av Thiago de Moraes
  • "Nomino - historia om norske stadnavn" av Gøril Grov Sørdal
  • "Minneboken - norsk nostalgi" av Mona Stenseth Larsen
  • "Bård og Atles gode råd om absolutt alt" av Bjarte Arneson
  • "Vov - hunden i eventyr, myter og folketro fra hele verden" av Tor Åge Bringsværd
  • "Forbudstid - den norske krigen mot brennevinet" av Gunnar Kagge
  • "Norrøne guder" av Johan Egerkrans
  • "101 tv-serier - fra The Simpsons til The Sopranos, fra Riget til Game of Thrones" av Aslak Nore
  • "Katta i sekken - og andre uttrykk" av Kjell Ivar Vannebo
  • "Ny hylle på Prix - og enda flere lokale nyheter" av Atle Antonsen