Ny hylle på Prix

og enda flere lokale nyheter

nye høydepunkter fra Misjonen på P4

av (forfatter) og Johan Golden (forfatter).

Gyldendal 2015 Innbundet

Superduoen Antonsen og Golden er tilbake med en samling lokale nyheter som fremkaller latter, undring og regelrett vantro.

I 2013.toppet de to humoristene salgslistene med samlingen Statsråd vant spekeskinke. Siden sist har de fortsatt med å samle godbiter fra nær og fjern i radiosuksessen Misjonen på P4. Tunge overskrifter som «Mulla Krekar ikke til Fræna», «Jo da, det finnes fortsatt postkasser på Dokka», «Roping i Hareid» og «Grimstad-mann kåret til Lillesands høyeste» forteller sitt om innholdet.
............... Antonsen og Golden kommenterer de.utvalgte sakene med lårklaskende humor og treffende karakteristikker i denne boka som fanger opp det nordmenn - og ikke minst norske lokaljournalister - er opptatt av.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205486409

EAN 9788205486409

Genre Humor

I år var det tid for oppfølgeren til "Statsråd vant spekeskinke" og dette er en utrolig bra bok. Jeg føler de har gjort det igjen. Golden og Antonsen har igjen skutt den latterfulle påfuglen. Boken inneholder kart til en forandring. Her får du vite hvor nyhetene kommer fra. Så vil du ha noe og le av når de mørke høstnettene kommer. KJØP DENNE BOKEN! IKKE NØL!!:):):):)

Jaudå, Johan Golden og Atle Antonsen er artige karar. Sidan eg så godt som aldri høyrer på radio (og det hjelp ikkje at makta prøver å tre DAB nedover øyrene på meg) så har eg ikkje noko forhold til radioprogrammet deira som denne boka er tufta på. Men eg tykkjer dette dykket inn i lokalavisjournalistikken sine raritetar er ein god ide. Det er klart at når ein har ei avis å fylle med stoff, og det er lite som skjer, så må ein vere litt kreativ. Og det er der mange døme på i boka.

Som i den førre boka over same lest, Statsråd vant spekeskinke, så leverer komikarduoen humoristiske kommentarar til dei enkelte avisoppslaga. Med fare for å virke hårsår, så kan det synest som om enkelte av kommentarane er farga av eit noko stereotypt bilete av distriktsnorge og folk som bur der. Men å spele på stereotypar eg også humor, så det får ein berre leve med.

Det ser ikkje ut for at det kjem fleire bøker i denne serien, og det kan hende det er nok med to. Men det skulle vere rom for fleire bøker, og med ein litt annan vri. For når ein ser på alle dei meiningslause overskriftene og nyhendesakene som florerer i nasjonale media så er det lov å lure på kva slags folkeferd vi eigentleg er som tilsynelatande er meir opptatt av sladder om C-kjendisar enn av statsbudsjett, utanrikspolitikk og andre naturkatastrofer. Så eg skulle frykteleg gjerne sett ei liknande bok med dette som utgangspunkt. Vi får sjå.

I Øst-Finnmark har det ikke skjedd noen ting i natt

Meldingene gikk ut på at en svært så beruset kar sloss mot en sykkel. Han var svært sint på sykkelen sin og hadde blant annet forsøkt å sklitakle den, sier operasjonsleder Terje Marstad i Østfold politidistrikt.

• "Norge rundt - 40 år med gode historier" av Irina Lee
  • "Norges styggeste platecover"
  • "Vi har pissa i frysern - flere morsomme trykkfeil fra norske aviser" av Jaran Dammann
  • "101 tv-serier - fra The Simpsons til The Sopranos, fra Riget til Game of Thrones" av Aslak Nore
  • "Brødrene Dal - jakten på Karl XIIs gamasjer" av Lars Mjøen
  • "Radioresepsjonens 169 dilemmas - og andre lettbeintheter fra Tore, Steinar og Bjarte" av Tore Sagen
  • "Statsråd vant spekeskinke - og andre lokale nyheter" av Atle Antonsen
  • "En ytterst interessant bok om dyrenes verden" av John Lloyd
  • "Norske standarder - en endelig avslutning på meningsløse diskusjoner" av Martin Aas
  • "101 ord du trodde du kunne" av Atle Antonsen
  • "Dinosaurer og andre forhistoriske dyr" av John Malam