Velferdsprofitørene

om penger, makt og propaganda i de norske velferdstjenestene

av (forfatter).

Manifest 2015 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.27 (11 terningkast.)

33 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Runes eksemplar av Velferdsprofitørene - om penger, makt og propaganda i de norske velferdstjenestene

Lesetilstand

Skal lese denne

Hylle

Politikk

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Ingen terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra forlaget

De skyr offentligheten. De får en stadig sterkere posisjon i samfunnet. Noen lurer unna velferdskroner via skatteparadis. Andre kjøper prangende luksusleiligheter.

De er velferdsprofitørene - de som tjener seg rike på skattefinansierte velferdstjenester.

Hvem er de? Hvordan manipulerer de den offentlige debatten? Og hva skjer når de får ansvaret for skoleelever, pleietrengende og barnehagebarn?

Bokdetaljer

Forlag Manifest

Utgivelsesår 2015

Format Heftet

ISBN13 9788283420005

EAN 9788283420005

Omtalt sted Norge

Språk Norsk bokmål

Sider 239

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

3 8 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

På grunn av leverandørenes informasjonsovertak er det også en utfordring at «kunden» i mange tilfeller ikke er i stand til å bedømme kvaliteten, fordi man selv ofte ikke har nok informasjon eller tilstrekkelig kompetanse til å vite hvilken hjelp man har behov for. Å erkjenne dette betyr ikke at man skal avvise brukerperspektivet, men at vi må forstå hvilken begrensinger «kunde»-rollen har i disse tjenestene.

For eksempel: Elevenes oppfatning av skolen er viktig, men de har ikke selv oversikt, kompetanse eller erfaring til å gi en helhetlig faglig vurdering av tilbudet. Det samme gjelder pasienter med behov for medisinsk behandling eller foreldre med barn i barnehage. Likevel vektlegges «kundens» oppfatning i stor grad, særlig fordi en av de mest brukte kvalitetesmålingene er bruker-og pårørendeundersøkelser.

Godt sagt! (4) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Sinte hvite menn - de ensomme ulvenes terror" av Audhild Skoglund
  • "Opp av asken - vendepunkter for nasjoner i krise" av Jared Diamond
  • "Ulikhetens pris - hvorfor likere fordeling er bedre for alle" av Richard Wilkinson
  • "Det usynlige universet - verdensrommets mørke hemmeligheter" av Jostein Riiser Kristiansen
  • "Stein på stein - på sporet av den største masseutryddelsen i jordens historie" av Henrik H. Svensen
  • "Best å holde kjeft? - en liten bok om ytringsfrihetens krise" av Frank Rossavik
  • "Terror & demokrati - fra 11. september til 22. juli" av Joakim Hammerlin
  • "De superrike - sytekultur og kravmentalitet blant norske milliardærer" av Mímir Kristjánsson
  • "Farvel Norge - velferdsstatens fremtidige kollaps" av Jon Hustad
  • "Ekstremismens kjennetegn - ansvar og motsvar" av Lars Gule
  • "Det mørke nettet - om høyreekstremisme, kontrajihadisme og terror i Europa" av Øyvind Strømmen
  • "Den lange oppturen - norsk historie 1945-2015" av Finn Olstad
Alle bokanbefalinger for dette verket