Det er helt riktig - nå er dette delvis fikset. Live-søket vår fra amzon bruker ennå http, og det medfører sikkerhetsadvarsler. Andre steder er dette nå ordnet, men mange sidedeler er cachet og vil ikke oppdateres før de går ut på dato. Middlemarch er oppdatert.
Ok, jeg har testet dette i Opera i standardkonfigurasjon, og der er alt i sin skjønneste orden.
Du er ekspertbruker her, og har spesialtilpassede innstillinger. Hvis du blokkerer sikkerhetssertifikater på sida er det forventet oppførsel at bilder ikke vil vise.
Takk for at du sier fra - jeg ser hva feilen er her. Jeg klør meg litt i hodet og skal finne en løsning.
Nå bør dette problemet være fikset! Takk for hjelpen.
Takk for beskjed, jeg er på saken!
Aha! Jeg skjønner hva du mener.
Denne feilmeldingen kommer av at jeg har skrudd på csrf-beskyttelsen i rammeverket Django som vi bruker. I tillegg har jeg flyttet all trafikken vår over på ssl.
Jeg har kikket på muligheten for å skru av referrersjekk, men da må jeg skru av hele csrf-beskyttelsen. (Jeg ser det ble diskutert her: https://code.djangoproject.com/ticket/16870)
Den andre problemstillingen du nevner, med "noen forsøker kanskje å tyvlytte på deg" er jeg veldig interessert i å få fikse. Vi bruker amazons tjeneste s3 for å lagre omslagsbilder, det er nok derfor amazon nevnes. Hvilke side får du advarsel på?
Hei, flott at du sier fra om feilmeldingen. Hvordan kan jeg gjenskape den hos meg?
I dag har bokelskere.no flyttet fra datasenteret i Texas som har vært vårt hjem de siste årene.
Flyttingen har vært forberedt i flere uker, og ser ut til å ha gått smertefritt.
Vårt nye hjem er i London, og serverene våre har nå høyere ytelse enn noen gang før. Under testing har sider blitt levert mellom to og tre ganger raskere enn før.
I 2013 hadde vi 1.918.231 besøk fra 1.110.882 unike brukere. Flyttingen gjør at vi lettere kan holde følge med trafikkøkningen.
Vi har samtidig oppgradert masse programvare, og håper at omleggingen ikke skaper uforventede feil.
Her vert det parallellesing som vanleg. Papirboka eg held på med akkurat no er Vinter i Maine av Gerard Donovan. Eg nærmar meg slutten på denne, så i løpet av helga kjem eg til å starta lesinga av Pythias anvisninger, den siste i trilogien Victoria Bergmans svakhet av Jerker Eriksson og Håkan Sundquist - ei bok som eg gru-gledar meg til!
Lydboka denne helga er Prost Gotvins Geometri av Gert Nygårdshaug og som ebok les eg norsk krim: Stemmen av Jørgen Jæger.
Kven giddar vel å bry seg om vêret når ein har masse lesestoff..?
En bok jeg plukket med meg fordi jeg så hvem illustratøren er. Vakre illustrasjoner, en slags dagbok om en jente som spiller i band.
En svevende, uventet bok. Jeg er ikke sikker på denne boka egentlig. Den Ewo jeg husker er ikke den Ewo som skriver her. På en måte er det greit, at forventningene ikke svarer til opplevelsen. Skrivestilen er vakker, flytende, en mellomting mellom poesi og tanker, og ren roman. Jeg merker at noen av setningene tar meg så djupt at det blir for nærgående, men det er mye jeg ikke klarer å forholde meg til. Kanskje jeg er for gammel, kanskje boka er for ung. Men den har noen vakre steder i seg.
Ser nå at aldersgruppen den er rettet mot, fra forlaget er 12-16. Lurer på om det er litt ungt, det og. 14-18 passer kanskje bedre.
Dette er en uferdig skoleoppgave, en slurvete, unødvendig bok.
Takk for det, da skal jeg se hva jeg finner :)
Eg las 130 bøker i 2013, og berre 3 av desse fekk terningkast 6. Den aller aller beste vart for meg De sørgende av Håkan Nesser.
Et sammensurium av fortellinger som til slutt utgjør en mer eller mindre enhetlig roman kretsende rundt det jeg vil kalle romanens hovedperson Sasha. Jennifer Egan selv vil ikke sette verket sitt i bås og kaller boken noe mellom en novellesamling og roman. Hun veksler mellom intern og ekstern synsvinkel, hopper i tid og sted (for så vidt ikke nok til å kalle innholdet for noveller) og benytter seg av grafiske spesialeffekter i form av en 75 sider lang power point presentasjon som utgjør et av sluttkapitlene i boken. Hun er så "up to date" at hun også fletter inn sms-språk i bokens siste kapittel. Stilistisk sett nyskapende og absolutt forfriskende, hun holder heldigvis (for lesevennlighetens del) sms-språket til et minimum.
Jeg holdt på å oppgi boken tidlig ettersom detaljene omkring musikkmiljøet i California med enorme mengder "name dropping" ble for smalt, men med rask skumming over totalt uinteressante band-opplysninger lyktes det meg å komme forbi dette hinderet.
Sasha utgjør sentrum i historien. Denne selvdestruktive, unge kvinnen med kleptomaniproblem , rusmisbruk og formålsløs omflakking i alle verdenshjørner er romanens kjerne og hun dukker opp i bolker av historien og er også tilknyttet andre fortellerstemmer. Musikkprodusenten Bennie Salazer er den andre sentrale personen som kommer og går i , flettet inn i andres historier , men også som hovedperson i bokens midtre del.
Til tross for enkelte vanskjebner går det godt for de fleste, oppløsning blir aldri riktig permanent og dette er jo fin mat for Hollywood må man anta. Safariscener i Afrika og pr-møte mellom diktator/krigsforbryter og filmstjerne med nykker, er krydder som filmindustrien liker vil jeg tro.
Miljøbeskrivelsene er detaljerte, humoren ligger på lur både i personkarakteristika og situasjoner, språket varierer mellom et muntlig preg og større passasjer med rik billedbruk. Jennifer Egans roman gir sterke assosiasjoner til Jonathan Frantzen og ser ut til å være et nytt bilde av dagens Amerika.
Har blitt anbefalt å lese Anaïs Nin. Generelt, ikke en spesiell bok.
Er litt usikker på hvor jeg skal begynne. Råd?
Eg held framleis på med Barfotdronningen som eg starta på i byrjinga av denne månaden. Boka er (for) lang - lydbokversjonen varer i over 26 timar.
Les også i Levi Henriksen si fine julenovellesamling Bare mjuke pakker under treet og den nyaste i Knut Faldbakken sin krimserie om Jonfinn Valmann; Turisten.
Ønskjer deg og alle andre ei riktig fin og fredfull jul!
Det er ikke sant at skjebnen kommer blindt inn i våre liv,nei. Skjebnen kommer inn gjennom den døren som vi holder åpen, og vi slipper skjebnen inn foran oss.
La fortiden ta seg av seg selv og la nåtiden bevege seg inn i fremtiden.