Velferdsprofitørene

om penger, makt og propaganda i de norske velferdstjenestene

av (forfatter).

Manifest 2015 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.25 (12 terningkast.)

33 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Torje Hausvik Olsens eksemplar av Velferdsprofitørene - om penger, makt og propaganda i de norske velferdstjenestene

Lesetilstand

Har lest denne

Hylle

Ingen hylle

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra forlaget

De skyr offentligheten. De får en stadig sterkere posisjon i samfunnet. Noen lurer unna velferdskroner via skatteparadis. Andre kjøper prangende luksusleiligheter.

De er velferdsprofitørene - de som tjener seg rike på skattefinansierte velferdstjenester.

Hvem er de? Hvordan manipulerer de den offentlige debatten? Og hva skjer når de får ansvaret for skoleelever, pleietrengende og barnehagebarn?

Bokdetaljer

Forlag Manifest

Utgivelsesår 2015

Format Heftet

ISBN13 9788283420005

EAN 9788283420005

Omtalt sted Norge

Språk Bokmål

Sider 239

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

3 9 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

På grunn av leverandørenes informasjonsovertak er det også en utfordring at «kunden» i mange tilfeller ikke er i stand til å bedømme kvaliteten, fordi man selv ofte ikke har nok informasjon eller tilstrekkelig kompetanse til å vite hvilken hjelp man har behov for. Å erkjenne dette betyr ikke at man skal avvise brukerperspektivet, men at vi må forstå hvilken begrensinger «kunde»-rollen har i disse tjenestene.

For eksempel: Elevenes oppfatning av skolen er viktig, men de har ikke selv oversikt, kompetanse eller erfaring til å gi en helhetlig faglig vurdering av tilbudet. Det samme gjelder pasienter med behov for medisinsk behandling eller foreldre med barn i barnehage. Likevel vektlegges «kundens» oppfatning i stor grad, særlig fordi en av de mest brukte kvalitetesmålingene er bruker-og pårørendeundersøkelser.

Godt sagt! (4) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Splitt og hersk - hvordan HR truer den norske arbeidslivsmodellen" av Stein Stugu
  • "Om velferdsordningene våre og mytene som truer dem" av Lotta Elstad
  • "Fortidens stemmer - brev fra Nasjonalbibliotekets samlinger 1378-1776" av Siv Frøydis Berg
  • "Prekariatet - den nye farlige klassen" av Guy Standing
  • "Skjult rikdom - hvordan de superrike skjuler formuene i skatteparadiser" av Gabriel Zucman
  • "En kort historie om likhet" av Thomas Piketty
  • "Martin Tranmæls metode - da arbeiderbevegelsen nedkjempet ytre høyre og hvordan vi kan gjøre det igjen" av Mímir Kristjánsson
  • "Markedsmennesker - kritikk av tidsånden" av Oscar Dybedahl
  • "Øyeblikkets triumf - et oppgjør med den mediefikserte politikken" av Henrik Thune
  • "Vår korrupte hovedstad" av Erling Folkvord
  • "Europas skam - rasister på frammarsj" av Lisa Bjurwald
  • "Det norske hjem - fra velferdsgode til spekulasjonsobjekt" av Hannah Gitmark
Alle bokanbefalinger for dette verket