Ingen hylle
Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
De skyr offentligheten. De får en stadig sterkere posisjon i samfunnet. Noen lurer unna velferdskroner via skatteparadis. Andre kjøper prangende luksusleiligheter.
De er velferdsprofitørene - de som tjener seg rike på skattefinansierte velferdstjenester.
Hvem er de? Hvordan manipulerer de den offentlige debatten? Og hva skjer når de får ansvaret for skoleelever, pleietrengende og barnehagebarn?
Forlag Manifest
Utgivelsesår 2015
Format Heftet
ISBN13 9788283420005
EAN 9788283420005
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 239
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketPå grunn av leverandørenes informasjonsovertak er det også en utfordring at «kunden» i mange tilfeller ikke er i stand til å bedømme kvaliteten, fordi man selv ofte ikke har nok informasjon eller tilstrekkelig kompetanse til å vite hvilken hjelp man har behov for. Å erkjenne dette betyr ikke at man skal avvise brukerperspektivet, men at vi må forstå hvilken begrensinger «kunde»-rollen har i disse tjenestene.
For eksempel: Elevenes oppfatning av skolen er viktig, men de har ikke selv oversikt, kompetanse eller erfaring til å gi en helhetlig faglig vurdering av tilbudet. Det samme gjelder pasienter med behov for medisinsk behandling eller foreldre med barn i barnehage. Likevel vektlegges «kundens» oppfatning i stor grad, særlig fordi en av de mest brukte kvalitetesmålingene er bruker-og pårørendeundersøkelser.