Turister

Aschehoug 2003 Innbundet

Romanen er en fortelling om unge mennesker i dagens Europa. I et samfunn hvor mulighetene blir stadig flere, hvor man ikke tør å gå glipp av noe, og hvor det stadig blir enklere å bort fra hverandre. Spanske Sebastían drømmer om å bli taktekker, men ender opp som paparazzifotograf i London. Engelske Garett ville bli verdenberømt tenor, og han blir riktignok berømt, men for noe helt annet. Og Norske Julianna, pendler mellom Europas hovedsteder for å oppdatere farens reiseguider.

Kristin Valla debuterte med brask og bram i 2000 med romanen Muskat, som vakte stor begeistring, og som er oversatt til flere språk. I årets roman forteller hun historien om tre unge mennesker i dagens Europa. Spanske Sebastián drømmer om å bli taktekker, men ender som paparazzi-fotograf i London. Engelske Garett ville bli verdenberømt tenor, og han blir riktignok berømt, men for noe helt annet. Og norske Julianna, som blir reisesyk bare hun setter seg inn i en bil, pendler mellom Europas hovedsteder for å oppdatere farens reiseguider.
Turister er en sann fortelling, eller den kunne godt ha vært det. En historie om vår virkelighet med vår tids unge mennesker, som tar verden i bruk, gjør den til sin. Tror de.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788203187230