Av en annen verden

Aschehoug 2007 Innbundet

Dette er en bok om kjærlighet og drømmen om at alt kan forandres. Den pensjonerte lektoren Hans Kristian Falle har møtt en kvinne gjennom en kontaktannonse, og forbereder en reise til Italia for å treffe henne. Fallers nabo, avisredaktøren Richard Falk-Møller lurer på om hans ungdomskjæreste i New York fortsatt lever. Skjønnheten Lilly savner hengivenhet fra ektemannen og flygeren Andreas, og tror hun har funnet en løsning på problemet. Dette er forfatterens debut.

Av en annen verden er en bred episk roman med et persongalleri som spenner fra en 250 kg tung dame i Venezia til en 90 år gammel pensjonert avisredaktør som har spart på alle avisene siden krigens dager. I New York går fremdeles hans ungdoms kjæreste og venter på ham.
Romanen handler om det livet man aldri helt våget å velge, om kjærligheten man skuslet bort, om drømmen man klynger seg til om at alt skal forandres. Og kanskje er det likevel ikke for sent?
Kari Fredrikke Brænne har gått på Aschehougs forfatterskole. Av en annen verden er hennes første bok.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203192685