Humlefangeren

Tiden 2011 Innbundet

Norske Rakel kjenner ingen i Tokyo, men så møter hun filmstudenten Saeki, som hun flytter inn hos. Hun kommer ikke ordentlig inn på han, og etter hvert skjønner hun at han har ei kobling til terrorangrepet med nervegassen sarin på t-banen i Tokyo. Rakel er både redd og litt fascinert, og hun blir nødt til å ta et valg. Dette er forfatterens debut.

Humlefangeren er en roman om terror, om det uforståelige, om det magiske, om kjærlighet. Og om å finne seg selv i det fremmede.

Norske Rakel ankommer Tokyo. Hun kjenner ingen, og forstår lite. Så mottar hun et mystisk brev med noen uforståelige skrifttegn. Ikke lenge etter møter hun filmstudenten Saeki, som hun flytter inn hos, men uten å komme ordentlig inn på ham. Og det er mer enn språk og kultur som skaper avstanden mellom dem. Gradvis skjønner Rakel at Saeki har en kobling til giftgassangrepet på Tokyos undergrunnsbane. Dratt mellom fascinasjon og frykt må Rakel ta et valg.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2011