Troverdig tro

en antologi

av (redaktør).

Luther 2010 Innbundet

I boken stilles noen grunnleggende spørsmål til kristen tro i vår tid, blant annet om Jesus-troen fremdeles svarer til menneskers dypeste behov, om troen på Gud fremdeles kan rettferdiggjøres i en tid da kraftfulle stemmer hevder at Gud er død, og hvilke utfordringer som møter en 2000 år gammel tro i et sekulært samfunn. Her presenteres noen forslag til svar, mens noen spørsmål vil bli stående åpne.

En antologi om apologetikk skrevet av 20 kvalifiserte og engasjerte mennesker. Boka stimulerer til aktiv deltakelse i en offensiv for troen i vår tid. * Svarer Jesustroen fremdeles til menneskers dypeste behov? * Kan vi rettferdiggjøre troen på Gud i en tid da kraftfulle stemmer hevder at Gud er død? Har de troende et troverdig alternativ til tidsklemma? * Hvilke utfordringer møter en 2000 år gammel tro på Jesus Kristus i et sekulært samfunn? * Hvordan klarer vi som troende å formidle en sann, troverdig og slitesterk tro i vår tid? "Å leve slik at andre spør om vår tro, det er troverdig tro. Troens levde liv er et troens språk i seg selv, og det gir troverdighet til troens talte ord". (Jan Oppsal)

Forlag Luther

• "Kristen-Norge - en oppdagelsesreise" av Didrik Søderlind
  • "Den ukjente Jesus - nye kilder til hvem Jesus virkelig var?" av Oskar Skarsaune
  • "Røff guide til Bibelen" av Alf Kjetil Walgermo
  • "En flyktning krysser sitt spor - fortelling om en morders barndom" av Aksel Sandemose
  • "Stoner" av John Williams
  • "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese