Tilly og kartmysteriet

av (forfatter), Paola Escobar (illustratør) og Sunniva Aanonsen Sandsgaard (oversetter).

HarperCollins 2022 Innbundet

Kaos råder i bokvandrernes verden. Barn får ikke bokvandre, og bøker forsvinner sporløst. De eneste som kan hjelpe er de mystiske Arkivarene. Og Tilly og Oskar har et kart som kan vise vei.

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2022

Serie Den magiske bokhandelen (3)

Genre Fantasy

Omtalt sted USA

Dermed lukket han øynene, og en strøm av ren bokmagi begynte å flomme fra hendene hans og inn i treet. I løpet av sekunder kom bokmagien fra hele ham, og fantasien rant rett fra ham inn i bøkene og hjalp til med å sette fri hver eneste bok som var der. De kunne se bokmagien spre seg gjennom hele skogen og biblioteket, og den spraket som elektrisitet gjennom alt sammen. Da lyset spredte seg til alle bøkene, begynte Will å rakne, og til slutt ble han selv forvandlet til ren Fortelling – en konstellasjon av skimrende, strålende fantasi som bruste gjennom hele Kildebiblioteket og spredte virvlende, glitrende magi og den umiskjennelige lukten av grillet marshmallow.

• "Tilly og de bortkomne eventyrene" av Anna James
  • "Tilly og bokvandrerne" av Anna James