Tilgi meg

av (forfatter) og Kirsti Vogt (oversetter).

Cappelen Damm 2016 Innbundet

En ny roman fra forfatteren av bestselgeren En liste for livet

Med skjelvende hender åpner talkshow-vertinnen Hannah Farr et brev hun har fått i posten. Avsenderen er en tidligere klassevenninne som mobbet henne i flere år. Nå ber hun om tilgivelse. Det følger to små runde steiner med brevet, og en oppfordring. Den ene steinen skal hun returnere, for å vise at hun har tilgitt klassevenninnen. Den andre skal hun sende til noen hun selv ønsker å be om tilgivelse.

Hannah vet umiddelbart hvem den personen kan være: hennes egen mor. Men vil hun virkelig gå tilbake til de smertefulle hendelsene i fortiden og konfrontere de menneskene som en gang sto henne nærmest? Hannah gjorde nemlig noe som endret morens liv for alltid ...

ISBN13 9788202501259

EAN 9788202501259

Omtalt sted New Orleans

Lettlest bok som egner seg godt om man ønsker en romantisk historie. Likte boken godt, selv om den ikke setter dype spor.

En søt og hjertevarm bok, lettlest, men ikke altfor klisjé. Jeg synes denne boken er enda bedre enn den første boken til Spielman, "En liste for livet". Karakterene er mer troverdige og alt er ikke svart-hvitt, alle karakterene har både positive og negative sider. Boken handler om tilgivelse og kjærlighet. Hvis jeg sammenligner med andre bøker jeg har lest som utvilsomt er bedre skrevet, føles det feil å gi denne en femmer, så jeg vil understreke at jeg gir den en femmer innenfor sin sjanger, hos meg står den i hylla "feel good".

Denne likte jeg godt! Historien rørte meg og jeg var nysgjerrig på fortsettelsen gjennom hele boka. Og etter.....

Det er to grunner til at vi har hemmeligheter. Vi vil beskytte oss selv, eller vi vil beskytte andre.

[...]vi gir ikke opp mennesker vi er glad i.

Å slippe skyldfølelsen fri setter også oss fri.

Det er en grunn til at bakspeilet er så lite. Du skal ikke se deg tilbake.

Noen mennesker bærer det de skammer seg over som et arr, livredde for at andre vil bli forferdet dersom det kommer til syne.

bøker jeg har lest i 2016

Bøker jeg har lest i 2018

Disse lydbøkene hørte vi dette året.

• "Den jeg var" av Eliza Graham
  • "Hemmeligheten" av Kathryn Hughes