Tellemarck

Oktober 2015 Innbundet

Skandalefotografen Frank og den svartsynte poeten Øen har vernissage på kunstgalleriet i Nissedal, og alle i bygda møter opp. Inkludert Jarnvold-klanen som styrer det meste i området. Men noe annet er i emning ute i den kalde vinternatta. Strømmen går. Noen har malt et svart kors på postkassen. Da Frank og Øen hører skuddsalver, bestemmer de seg for å flykte.
De to mennene og tispa Blondi befinner seg plutselig midt i et blodig og forrykende actiondrama på vidda. Der kan alt skje - og gjør det. I dette utemmede landskapet satt Kjell Hallbing på en bortgjemt hytte og skrev om Morgan Kane, her hadde Quisling-familien en gang sitt mektige slektssete. Nå herjer bevæpnede menn på snøscooter, romanens fortelling tar stadig nye vendinger, og Øen er ikke sikker på at Frank er til å stole på. Frank vil nemlig ikke at kampen skal ende, mens forfatter Øen ønsker en slutt på fortellingen.

"Tellemarck" er en satirisk western, en apokalyptisk sci-fi og en villmarksroman for bokelskere, Morgan Kane-fans, turgåere og telemarkinger.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2015

Genre Humor Spenning

Omtalt sted Telemark

Ein annorleis roman, men held ikkje Kjell Hallbing nivå.

• "Amundsen - en roman" av Espen Ytreberg
  • "Tilgivelse" av Patrick Flanery
  • "House of names" av Colm Tóibín
  • "Ti minutters stillhet - rugbyspillerne som forsvant fra Mar del Plata" av Claudio Fava
  • "Doris Lessing - en litterær forfølgelse" av Elisabeth Beanca Halvorsen
  • "Mørkets fyrstinne - og andre historier" av Elin Brodin
  • "De gudløse" av Naomi Wood
  • "Agathe" av Anne Cathrine Bomann
  • "Um sakne springe blome - lyrikk" av Catherine Blaavinge Bjørnevog
  • "Fordømte '94" av Janis Jonevs
  • "Oppdateringar frå lykkelandet - røff guide til samtidslitteraturen" av Marta Norheim
  • "Farvel, Syria - om eit folk på flukt" av Emil A. Erstad