Systemfeil

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Aschehoug 2019 Innbundet

«Tidligere jobbet jeg for det offentlige, men nå jobber jeg for offentligheten. Det tok meg nesten 30 år å skjønne forskjellen.»

ISBN13 9788203298202

EAN 9788203298202

Omtalt tid 2010-2019

Omtalt sted USA

Omtalt person Edward Snowden USA. Central Intelligence Agency USA. National Security Agency

Likte boken godt. Det er ikke noen store overraskelser for min del, men det er skummelt at Snowden bekrefter det. Man må også tenke på at det er lenge siden han opplevde dette og med den utviklingen som er på IT området er det forferdelig å tenke seg hvor vi er i dag. Husk det er snart 10 år siden han gikk ut med dette. Den var godt skrevet og anbefales, men ikke hvis du er redd for overvåkning etc

The freedom of a country can only be measured by its respect for the rights of its citizens, and it’s my conviction that these rights are in fact limitations of state power that define exactly where and when a government may not infringe into that domain of personal or individual freedoms that during the American Revolution was called “liberty” and during the Internet Revolution is called "privacy"

• "Pillebefinnende - hva vet vi om medisinene vi tar?" av Niels Christian Geelmuyden
  • "Gutten som ble Julenissen" av Matt Haig
  • "Sauebonden Heida" av Steinunn Sigurdardottir
  • "Intuisjonisten" av Colson Whitehead
  • "Klokkerens evangelium" av Gaute Heivoll
  • "Rød resept - essays om perfeksjon, prestasjon og helse" av Per Fugelli
  • "Kanskje du er frisk? - en bok om alt det syke vi gjør for helsa vår" av Kaveh Rashidi
  • "Hemmeligheten - slik lever du godt - lenge" av Wasim Zahid
  • "Falcheblikk" av Sigmund Falch
  • "Terrorens rike - hvordan en voldelig sekt fra den arabiske ørken radikaliserte islam" av Carl Schiøtz Wibye
  • "Overvåket - Edward Snowden, NSA og overvåkningsstaten" av Glenn Greenwald
  • "Hvordan bli (en skandinavisk) feminist - 20 veier til mer likestilling på jobben, i livet og i kjærligheten" av Marta Breen