Svar på tiltale

nye ateister - gamle anklager - gode grunner for tro

Veritas forlag 2018 Heftet

Bjørn Are Davidsen mener det finnes gode grunner for å tro på Gud. Her skriver han morsomt og engasjerende om hvorfor han fastholder en kristen tro. I tillegg besvarer han en rekke vanlige innvendinger og anklager fra skeptikere og ateister. Ny, utvidet utgave av bok utgitt i 2012.

Forlag Veritas forlag

Utgivelsesår 2018

Boken går veldig detaljert inn og svarer på argumentene som Richard Dawkins fremstiller i "The God Delusion" - men boken er mer enn bare svar til Dawkins, den gir et godt svar til mange av påstandene og oppfattelsene som blir presentert av nyateister. En god del bra materiale sammen med god research gjør denne boken til en viktig bok for de som strever med hva de skal si til en nyateist eller som har gjort seg bekjent med synspunktene fra det holdet, men synes boken blir noe masete i lengden når Davidsen for hundrende gang må understreke Dawkins dårlige research eller feil metoder med nye kreative ordvalg.

Har omtalt denne boken på bloggen min.

• "Da jorden ble flat - mytene som ikke ville dø" av Bjørn Are Davidsen
  • "Her for å bli" av Stefan Gustavsson
  • "For dette kors skal du dø" av Bruce Olson
  • "Det store puslespillet - jakten på de tidligste manuskriptene til Bibelen" av Hans Johan Sagrusten
  • "Den Jesus jeg ikke kjente" av Philip Yancey
  • "De stumme bildene - om den livslange vandringen fra bilde til virkelighet" av Magnus Malm
  • "Se det i øynene" av C.S. Lewis
  • "Farlig tro - kristen i islams skygge" av Andreas