Her for å bli

av (forfatter) og Kathrine Valle (oversetter).

Veritas forlag 2021 Heftet

Leder kristen åndelighet mennesker bort fra verden - eller til en dypere bekreftelse av den? Kristen tro oppfattes ofte som verdensfjern og livsfiendtlig. Et liv med Skaperen settes i kontrast til et liv i hans skaperverk. Løsrevne bibelord har ofte fått forsterke dette inntrykket.
Stefan Gustavsson tar oss med på en jakt etter Bibelens grunntema. Her venter det spennende oppdagelser: Verden er Guds verden, og frelsen er en gjenopprettelse av den - ikke en befrielse fra den! Det handler om kristen åndelighet med et menneskelig ansikt.
«Her for å bli» er en nyutgivelse av boken «Gjør som Gud - bli menneske», som nå er redigert og er utstyrt med fire nyskrevne kapitler.

Forlag Veritas forlag

Utgivelsesår 2021

Dette er en liste over bøker jeg ønsker meg.

• "Ganske enkelt kristen" av Tom Wright
  • "Skeptikerens guide til Jesus - del 2" av Stefan Gustavsson
  • "Bønn - framfor alt" av Oddvar Søvik
  • "¿Gud? - kristen tro møter moderne skepsis" av Timothy Keller
  • "Skeptikerens guide til Jesus - del 1" av Stefan Gustavsson
  • "Den sårede hjelper - hvordan vi med vår sårbarhet kan bli en kilde til liv for andre" av Henri J.M. Nouwen
  • "Reasonable Faith - Christian Truth and Apologetics" av William Lane Craig
  • "Svar på tiltale - nye ateister - gamle anklager - gode grunner for tro" av Bjørn Are Davidsen
  • "Hviskninger fra katakombene - skisser til en kristen motkultur" av Magnus Malm
  • "Kirke og misjon gjennom 2000 år - allmenn kirke- og misjonshistorie" av Brynjar Haraldsø
  • "Åndens folk - en disippelvandring gjennom Apostlenes gjerninger" av Peter Halldorf
  • "Gud på tiltalebenken - teologiske essays" av C.S. Lewis