Farlig tro

kristen i islams skygge

av (forfatter), Al Janssen (forfatter) og Rune Flaten (oversetter).

Lunde 2009 Innbundet

I denne boken forteller forfatterne historien til de kristne i muslimske land. I Midtøsten står kirken overfor terror, fiendtlige styresmakter og muslimer som søker Jesus. Boken gir deg et glimt inn i disse menneskenes liv, og viser hvordan kristne i Vesten kan hjelpe sine forfulgte trosfeller. Forfatterne kaller leseren til å delta i en ny form for jihad; å legge hevn til side til fordel for tilgivelse, radikal kjærlighet og trofast bønn.

Broder Andreas ble i sin tid kjent som Guds bibelsmugler inn i Øst-Europa. Hans bok "Med Guds ord gjennom jernteppet" er blitt solgt i 56 000 eksemplarer bare i Norge. "Farlig tro - Kristen i islams skygge" hevdes å være like slagkraftig som denne. Boka leses som en roman, men er ikke en bok du lukker, legger bort og er ferdig med. Denne spennende, gripende og aktuelle beretningen om vilkårene mange omvendte muslimer lever under i hjemlandene sine, angår deg som bekjenner troen på Jesus! Boka er i samarbeid med Åpne Dører.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788252000504

EAN 9788252000504

Omtalt sted Midtøsten

Grusomt spennende! Grusomt, fordi denne boka er som en ekkel krimbok som dessverre er fra virkeligheten. Spennende nettopp fordi den er som en krimbok med personer jeg blir glad i med en nydelig innstilling til livet og andre personer som gjør dem vondt og motarbeider deres gode innstilling. Men midt mellom disse motpolene finnes det masser av kjærlighet og dermed håp.

Boka handler om virkelige mennesker som er kristne, eller muslimer som ønsker å bli det, i et overveiende muslimsk land. Muslimske ekstremister gjør livet konstant utrygt for disse, og de har ingen respekt for liv eller andre menneskerettigheter. Det er fryktelig å lese om den lave toleransen for annerledeshet, med tortur og død til følge. Dette skjer faktisk i mange land.

Men samtidig forteller boka om både kristne og muslimer som vil bygge bro mellom hverandre og forstå hverandre, - som støtter hverandre i hemmelighet. Og gjennom deres samtaler har jeg lært mye som jeg ikke visste om likheter og forskjeller mellom Koranen og Bibelen. Jesus er faktisk en profet i Koranen, men de fleste muslimer får allikevel ikke lov til å fokusere på han.

Denne boka gav både lærdom, sorg, håp og engasjement!