Strupesang

Gyldendal 2012 Innbundet

Spennende fortsettelse om sterke personer i serien Slangeringen

«Strupesang» er den tredje boken om ungdom fra vidt forskjellige deler av et Europa på 200-tallet. Vi har fulgt Sirona, en rømt slave fra en romersk provins, Are, fra en storgård i Østfold og Bothwar, som kommer fra det frie Germanias skoger. Det er gått seks år. Ginna kommer fra Schyternes land, hun er kriger og en mester med pil og bue. Alvhild er blitt lærling hos den hellige kvinnen i skogen, og møter igjen Are som står foran store utfordringer som smed og hellig mann. Det er enorme og grusomme krefter som slippes løs i møtet mellom mennesker og naturkrefter, i en tid da romerne trodde de var verdens herrer.
«Slangeringen» er en historisk romanserie lagt til Norden i romertiden, en mindre kjent, men svært spennende periode i vår historie.

ISBN13 9788205413276

EAN 9788205413276

Serie Slangeringen (3)

Genre Fantastisk litteratur

Omtalt tid Jernalderen

Flott serie, bra karakterer og spennende fremstilling av både den eldre verden og "fantasyen". Jeg ble bare litt skuffa over at slutten rant ut i sanda. For all del, den er komplett og ferdig oppnøsta, men slutten er bare ikke tilfredsstillende, jeg føler meg litt snytt for et ordentlig klimaks. Var på nippet til å gi en treer, for dette syns jeg var bleikt, men jeg likte folk, handlinger, steder og alt, så jeg kan ikke. Firer, altså. Godt skrevet og anbefales videre til modne 12-åringer og oppover.

• "Ravnebitt" av Liv Margareth Alver
  • "Døden er her" av Liv Margareth Alver