Spøkelsenes by

av (forfatter) og Inger Sverreson Holmes (oversetter).

Solum Bokvennen 2020 Innbundet

Forlag Solum Bokvennen

Serie Cassidy Blake (1)

Genre Fantasy

Omtalt sted Edinburgh

Helt siden Cassidy Blake nesten druknet ( ..vel, hun druknet faktisk, men det liker hun ikke å prate om) har hun kunnet se gjennom Sløret som skiller spøkelsenes verden fra vår. Hverdagen til Cass er dermed uunngåelig litt annerledes. Hennes beste venn Jacob, er faktisk et spøkelse. Skjebnen vil ha det til at Cass' foreldre er spøkelsesjegere med et eget TV-program: Inspektørene. Familien legger turen til Edinburgh - Spøkelsenes by, for å lage en episode om byen som flommer over av overnaturlige skapninger. Der blir Cassidy og Jacob omgitt av spøkelser på alle kanter, og ikke alle er like vennlige. Cass møter Lara, en annen jente som også kan se de døde, og hun forteller at deres jobb som mellomledd er å hjelpe spøkelsene hjem for godt. Enten de vil eller ikke. Den skumle Røde ravnen hjemsøker byen, og hun drar ikke frivillig.

Perfekt lektyre til mørke, og skumle, høstkvelder, og ikke minst en god introduksjon til grøssersjangeren for yngre lesere.

• "Arr som vinger" av Erin Stewart
  • "Superbitchenes hemmelighet" av A. Audhild Solberg