Sommeren med Isabel

av (forfatter) og Torill Eide (oversetter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Anna og Zoe er bestevenninner, men da Zoe brekker armen, må Anna dra på sommerleir aleine. Anna har alltid levd i skyggen av Zoe, og nå må hun stå aleine. Da Zoe likevel dukker opp på leiren, skjønner Anna at noe er forandret mellom dem. Anna vil ikke gå tilbake til å stå i skyggen av Zoe.

Hva skal man gjøre når det å være seg selv ikke er nok? På en spennende og sympatisk måte skildrer Sommeren med Isabel hvor vanskelig det kan være å finne seg til rette blant venninner. Anna får seg en ordentlig nesestyver når venninnen Zoe . som har brukket en arm .; ikke kan bli med på sommerleiren de begge har gledet seg til. Anna og Zoe har hengt sammen som siamesiske tvillinger siden første klasse. Og nå blir Anna skysset av sted av sin velmenende mor med ordene: .Noen ganger har vi bare oss selv. Noen ganger må det være nok. Vi må oppdage at vier nok.. Men Anna er vant til å leve i skyggen av den suverene Zoe, og tanken på å skulle møte verden helt på egenhånd, er ikke til å holde ut. Anna får i aller høyeste grad prøvd ut eget ståsted, grenser og sannheter i løpet av sommerleiren. Ikke minst blir møtet med outsideren Isabel, hun med det regnbuefargede håret, skjellsettende. Isabel står for helt andre verdier enn dem Anna er vant til: Hun etterstreber selvstendighet, sannhet og tydelighet. Og dette blir ikke helt enkelt når Zoe plutselig kommer til leiren likevel .

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205371507

EAN 9788205371507

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

• "It girl" av Cecily Von Ziegesar
  • "En historie om venner, skolen og forelskelser" av Måns Gahrton
  • "Å være eller ikke være - sammen" av Måns Gahrton
  • "Super" av Endre Lund Eriksen
  • "Herlig uærlig - Katarina Bishop - 1. klasses svindler" av Ally Carter
  • "Sånn vil jeg ha det - en gossip girl roman" av Cecily Von Ziegesar
  • "Guttegærne jenter" av Jacqueline Wilson
  • "Ekspert på å rødme" av Katarina von Bredow
  • "Bare ikke deg" av Katarina von Bredow
  • "Sinnssykt forelsket" av Katarina von Bredow
  • "Sommeren vi kledde oss nakne" av Arne Svingen
  • "Jenteloven" av Annette Münch