Sløve hester

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Aschehoug 2020 Innbundet

"Sløve hester" kaster oss rett inn i et nervepirrende terrorscenario: Den unge MI5-feltagenten River Cartwright er på King's Cross stasjon, hvor han skal finne og pågripe en mistenkt selvmordsbomber. Ifølge instruksen er bomberen fra Midtøsten, iført hvit t-skjorte under blå skjorte. River og de andre agentene finner mannen som passer beskrivelsen, men han er ingen selvmordsbomber. Plutselig blir River usikker: hvit t-skjorte under blå skjorte, eller blå t-skjorte under hvit skjorte?
"Sløve hester" er første bok i serien om Slough House, avdelingen hvor MI5-agenter blir omplassert etter å ha begått utilgivelige tjenestefeil eller på annet vis tabbet seg ut. Sjefen her er Jackson Lamb: tjukk, uflidd, kjederøykende og intenst utrivelig - og, skal det etter hvert vise seg, en genial spion med en ryggrad av stål.

ISBN13 9788203374234

• "Den fallende detektiven" av Christoffer Carlsson
  • "Kvinnen uten ansikt" av Robert Dugoni
  • "I skyggen av stråleglansen" av Jan-Erik James Knudsen
  • "Intrigo" av Håkan Nesser
  • "Jeg blir borte i mørket - jakten på golden state-morderen" av Michelle McNamara
  • "Navnenes hus" av Colm Tóibín
  • "Portåpneren - roman" av Kjell Erling Bardal