Skjebnesvanger arv

av (forfatter) og Monica Carlsen (oversetter).

Bladkompaniet 2003 Innbundet

En liten sølvstatue, verd en formue, er blitt stjålet fra Sullivan-familiens hjem i Irland. De tre søsknene Rebecca, Gideon og Malachi er blitt flasket opp med historier om den. Den dramatiske jakten går over to kontinenter, via Helsingfors og Praha til New York, til kvinnen som ikke viker tilbake for noe, ikke engang drap, for å få det hun vil ha, nemlig de tre skjebnegudinnene. Underveis møter de tre Sullivan-søskene mennesker som skal forandre deres liv for alltid, og sammen må de kjempe for å få tilbake det de har mistet. Det er en kamp mellom gode og onde krefter, mellom fortidens skygger og fremtidens muligheter, og kjærligheten.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2003

Genre Romantikk Spenning

• Du sier at alt sammen er skjebnebestemt, begynte Jack, men hun ristet på hodet.
    -Det er ikke så enkelt. Skjebnen er ikke svart eller hvit, høyre eller venstre. Menneskene er ikke viljeløse vesener som må følge en rute gjennom livet ut ifra gudenes innfall. Var det slik, måtte vi si at Hitler bare var et offer for sin egen skjebne, og derfor uten skyld. Jeg mister tråden.

Bokhyllene hjemme er så fulle at de flyter over og vi har satt bremsene på når det gjelder bokkjøp. Bremsene er fortsatt på, men idag sviktet de meg helt, og det resulterte i 11 bøker til meg selv og 4 til barna. Posesalg er rota til kaos i hjemmet vårt ;)

Oppdatering 13.mai:
Jeg ga ei bok fra meg, og kom hjem med 15, FEMTEN, bøker....De finner du fra og med bok nr 16 på lista :)

• "Kjærlighetens magi" av Nora Roberts
  • "Hjertets havn" av Nora Roberts