Pusten

hvordan puste deg trygg, sunn og avslappet

av (forfatter) og Anette Aarsland (forfatter).

Cappelen Damm 2014 Innbundet

En travel livsstil, stress og bekymringer gir dårlige pustevaner som igjen skaper spenninger i kroppen. Et stillesittende digitalt liv påvirker oss også både fysisk og psykisk, og mange bruker tusenvis av kroner på å reparere stive skuldre, muse-arm og smerter i nakke og rygg. Her kan et godt pustemønster være hjelpen du trenger. Både hjerterytme og blodtrykk går ned når en puster med magen, og det ligger derfor en stor helsegevinst i å få et mer bevisst forhold til hvordan vi puster.

Boken Pusten er et resultat av et møte mellom Nina, som sliter med pusten i en hektisk hverdag og pusteekspert Anette. Begge er de nysgjerrige etter å lære mer om hvordan vi kan få et bedre forhold til pusten, og hvordan pusten virker i kroppen. Anette, som daglig hjelper mennesker å puste bedre viser øvelser vi kan gjøre hjemme eller på jobben.

Boken inneholder også praktiske pusteøvelser.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202416263

EAN 9788202416263

• "Renere liv - ren mat, naturlig skjønnhet, grønt hjem, økofashion" av Tina Holt
  • "Pillebefinnende - hva vet vi om medisinene vi tar?" av Niels Christian Geelmuyden
  • "Antisuper - å leve best mulig som et helt vanlig menneske" av Kristine Storli Henningsen
  • "Pust for livet - det viktigste helsegrepet du kan ta" av Marianne Magelssen
  • "Akkurat nå - bevisst tilstedeværelse i hverdagen" av Jon Kabat-Zinn