Post mortem

med begravelsesagenten på åstedet

Bonnier norsk forlag 2023 Innbundet

Alt du (ikke) vil vite om døden - rått, ærlig og undersøkende fra landets mest profilerte begravelsesagent.

Tor-Håkon Gabriel Håvardsen har hentet tusenvis av døde mennesker og fulgt dem trygt til sitt siste hvilested. Som begravelsesagent har han sett det meste, også mistenkelige dødsfall som av mangel på kunnskap og ressurser er blitt kategorisert som naturlige. Kanskje går det mang en drapsmann løs der ute?

I denne boken gir Håvardsen svar på alt vi lurer på etter å ha sett eller lest en true crime. Det spares ikke på makabre detaljer når han tar oss med ut til blodige åsteder, til rettsmedisinerens bord, inn i krematorieovnen og ned i den mystiske graven. Underveis går han bak kulissene i jobben med døden som arbeidsgiver, følger en kropp fra rigor mortis til forråtnelsen har gjort sitt, og deler betraktninger om dødsangst og det å gå ut av livet. Ifølge Håvardsen er vi i trygge hender. Den som dør, får se.

Post Mortem er en bok for alle som kjenner en ulmende sult på å få vite mer om døden, skrevet med et kritisk blikk, innlevelse og medfølelse - men ikke fritt for sjokkeffekter og morbid humor.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2023

Genre Personlige beretninger

• "Rivertonvinnernes beste krimnoveller" av Chris Tvedt
  • "Glemte minner - en roman basert på en sann historie" av Rannveig Marit Mindresunde
  • "Du er nok" av Victoria Dalsberget
  • "Når plutselig en natt - julenoveller" av Levi Henriksen
  • "Du fucker med hjertet mitt nå" av Alexander Fallo
  • "Å ri på enhjørninger" av Mariangela Di Fiore
  • "Lappskatteland - en familiesaga" av Annica Wennström
  • "En seksti under - alt om dødsfall, likhenting, forråtnelse og en begravelsesagents liv" av Tor-Håkon Gabriel Håvardsen
  • "Til oss - fra de eldste" av Linn Skåber
  • "Juleroser 2017" av Herborg Kråkevik
  • "Mitt lille land - minnebok etter 22. juli 2011"
  • "Slepp meg" av Kathrine Nedrejord