På sporet!

av (forfatter) og Runar Dahle (oversetter).

Baskerville 2009 Innbundet

Bernie er privatdetektiv, og Chet er bestevennen, assistenten og hunden hans. Dessuten er det han som er fortelleren i denne historien. Bernie og Chet jakter på en bortført jente. Jakten byr på en rekke avsporinger. En spennende lukt kan for eksempel være mer enn nok til å bringe etterforskningen på ville veier, for ikke å snakke om kjedelig dialog: Da mister helten vår raskt interessen - og sovner. Dette er den første romanen om Bernie og Chet.

Bernie er privatdetektiv, og Chet er bestevennen og assistenten hans. Dessuten er det han som er fortelleren i denne historien. Akkurat som Sherlock Holmes og Watson, tenker du kanskje? Joda, absolutt, men med én viktig forskjell. Chet er nemlig en hund, og hunder ser kanskje litt annerledes på saker og ting enn andre privatdetektivassistenter. På sporet! er en riktig humørbombe av en feelgood-krim. Samtidig er det en fortelling bygget opp over et klassisk krimplott. Vi følger Bernie og Chets jakt på en bortført jente. Jakten byr på en rekke avsporinger. En spennende lukt kan for eksempel være mer enn nok til å bringe etterforskningen på ville veier, for ikke å snakke om kjedelig dialog: Da mister helten vår raskt interessen - og sovner. Dermed kan vi garantere en bok full av avsporinger og nærmest ribbet for kjedelig dialog. Legg til noen skumle kjeltringer, rikelige mengder spenning og en ørliten dose kjærlighet, og man har den første av forhåpentligvis mange romaner om radarparet Bernie og Chet.

Forlag Baskerville

Utgivelsesår 2009