På rømmen i rommet

av (forfatter), Axel Scheffler (illustratør) og Erle Stokke (oversetter).

Omnipax 2021 Innbundet

Alle vet at en rød splø ikke kan være venn med en blå splå. Men hva skjer når en splø forelsker seg i en splå? Bli med Gruffalo-forfatterne på en reise ut i verdensrommet, til merkelige planeter med de rareste vesener. Vesener som ikke vet om hverandre og kanskje ikke liker hverandre ... Men når spløen Ann møter splåen Tor, seirer kjærligheten til slutt.

Kåret til ÅRETS BILDEBOK 2020 i England!

«En bok for vår tid» BBC Radio

«... den hittil mest spennende boka fra skaperne av Gruffalo. Gjør deg klar til en vill og herlig reise gjennom verdensommet i en bok som er perfekt å lese sammen.» THE SUN

«Den siste historien fra Julia Donaldson og Axel Scheffler er mer enn et morsom romfartseventyr. I hjertet av fortellingen fins et budskap om toleranse, inkludering og samhold. Boka fikk strålende anmeldelser, én kalte den .en bok for vår tid"» British Book Awards

Kåret til ÅRETS BILDEBOK 2020 av British Book Awards. Julia Donaldson og Axel Scheffler er trolig Europas mestselgende barnebokpar. Flere av bøkene deres er filmatisert og her til lands vist på NRK og NRK Super.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2021