Ulf er uvel

av (forfatter) og Camilla Kuhn (illustratør).

Ena 2020 Innbundet

Årets tristeste hund, i årets morsomste bildebok. Ulf våkner opp en morgen og føler seg uvel. Men han klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er. Han går til legen, og diagnosen er overraskende: Ulf er død. Dette er både leit og ugreit, synes Ulf, og ekstra kjedelig blir det når ingen vet om det. Han bestemmer seg derfor for å holde en begravelse. Midt under begravelsen banker det på døren. Det er legen, som kommer med overraskende nyheter.
«Årets morsomste bok.» «Døden blir aldri den samme etter dette.» Periskop
«Morsom, tankevekkende og flott illustrert.» Mímir Kristjánsson, Klassekampen
«Årets beste bøker 2020.» Vårt Land
«I Ulf er uvel balanseres det makabre og det morsomme så det blir en begravelsesfest både bokstavelig og billedlig talt.» «(...) boka åpner for alvorlige og filosofiske samtaler på en sykt morsom måte.» Mette Moe, Barnebokkritikk.no

Forlag Ena

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788241952371

EAN 9788241952371

Tildelt litteraturpris Bildebokprisen 2020

Ulf våkner en morgen og kjenner seg uvel. Og da den gamle vennen sier at han ser litt blek ut blir han redd og går til legen. Legen lytter og lytter på ham med stetoskopet sitt, men finner ingen hjertelyd og sier at Ulf må være død. Og det blir travelt! Ulf må snekre kiste og bake kake og invitere til begravelse... Heldigvis viser det seg at det ikke var så alvorlig, det var bare legens stetoskop som var ødelagt.

En herlig bok med morsomme illustrasjoner hvor det skjuler seg bisarre små ting. Anbefales for alle!

Kjempemorsom og underholdende.

• "Glenn og skurkene" av Camilla Kuhn