Julian er en havfrue

av (forfatter), Jessica Love (illustratør) og Eivind Sudmann Larssen (oversetter).

Mangschou 2020 Innbundet

Julian og Besta har vært i svømmehallen. På t-baneturen hjem får Julian et glimt av noen nydelige havfruer, og han drømmer seg bort til en undersjøisk verden full av strålende vakre sjødyr. Julian vil også bli en havfrue! Hjemme kler han seg ut, med Besta sine gardiner og potteplanter. Men hva vil Besta si? "Julian er en havfrue" er en fortryllende vakker og oppløftende bildebok, skrevet og illustrert av debutant Jessica Love, med varsom strek og fargesterk palett på brunt papir. Dette er en hjertevarm historie til alle barn som ønsker å gjøre ting annerledes enn sine voksne, og en hyllest til alle voksne som lytter til og forstår dem. Boka har allerede blitt et internasjonalt fenomen, og er så langt oversatt til hele 14 språk. Vi anbefaler alle en titt på hashtaggen #julianisamermaid på Instagram, for å få en smakebit på den strålende mottakelsen.

Julian og Besta har vært i svømmehallen. På t-baneturen hjem får Julian et glimt av noen "Julian er en havfrue" er en fortryllende vakker og oppløftende bildebok, skrevet og illustrert av debutant Jessica Love, med varsom strek og fargesterk palett på brunt papir. Dette er en bok som tør å mene noe, og den står opp for frihet og inkludering. Det er en historie med og om mangfold. Boka motsier forutinntatte holdninger og støtter opp om barnas åpne sinn.

"Denne bildeboken er en anerkjennelse av at det er mulig å velge en annen identitet enn den naturen har gitt deg" - Anne Cathrine Straume NRK

En varm bildebok som har gjort braksuksess i USA og vunnet mange priser.

Forlag Mangschou

ISBN13 9788282382045

EAN 9788282382045

Bøker jeg har lest i 2020

• "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Prinsesse Henrik" av Michaël Escoffier
  • "Billy og det kjempestore, blå problemet" av Mac Barnett