På flukt og Aldri mer fri

av (forfatter), Maria Eriksson (forfatter) og Elisabeth Sætvedt (oversetter).

Bokklubben 2006 Innbundet

På flukt: Maria Eriksson blir mishandlet og truet av sin libanesiske kjæreste, og han forsøker flere ganger å kipnappe deres felles datter Emma. Da Maria treffer Anders og gifter seg med han, tror hun at marerittet er over. Eks-kjæresten fortsetter imidlertid å forfølge dem, og de blir nødt til å forlate Sverige for å bygge opp en ny tilværelse et sted hvor ingen vet hvem de er. Aldri mer fri: Ti år er gått siden Maria Eriksson og familien hennes måtte forlate Sverige etter å ha blitt forfulgt av Marias eksmann. Etter å ha bodd tre år i Sør-Amerika flytter de til USA hvor de må kjempe i fem år for å få et normalt liv. Selvbiografien er en uavhengig fortsettelse av På flukt.

Forlag Bokklubben

Utgivelsesår 2006