Deilig er jorden, merkverdig er Guds himmel

av (forfatter), Carol Higgins Clark (forfatter) og Ingegerd Norbye (oversetter).

Damm 2002 Innbundet

Sterling Brooks har svevet omkring i det himmelske venterommet utenfor Perleporten i 46 år. Endelig kommer dagen da han blir innkalt til forhør av St. Peter. Sterling blir sendt tilbake til jorden for å bevise sin godhet ved å hjelpe en annen. På jorden møter han den dypt ulykkelige syvåringen Marissa. Marissas far og bestemor er tvunget inn i vitnebeskyttelsesprogrammet fordi to mafiamedlemmer vil ha dem drept før de kan vitne mot dem i en rettssak. Sterling, som kan reise fram og tilbake i tid, setter sammen en utspekulert plan for å få satt de to mafiamedlemmene ut av spill slik at Marissa og hennes kjære kan gjenforenes på selve julaften.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2002

Genre Spenning

Omtalt sted New York

Sterling Brooks har ventet utenfor Perleporten i 46 år. Han vet at han var altfor selvopptatt da han levde, men synes det er blodig urettferdig at skattesnyltere blir sluppet inn til St. Peter før ham!
Få dager før jul, får Sterling et oppdrag fra det himmelske rådet. Han skal tilbake til jorden for å hjelpe et menneske. Hvem det gjelder må han ta rede på selv.
Ganske fort skjønner han at det er syv år gamle Marissa som trenger ham. Hun er deprimert og lei seg. Faren og bestemoren har reist fra henne, og hun skjønner ikke hvorfor.
Det viser seg etterhvert at faren og bestemoren til Marissa skal vitne i en rettssak mot to mafiamedlemmer. De ble dermed tvunget inn i vitnebeskyttelsesprogrammet, for kjeltringene vil ha dem drept...
Sterling legger en plan, men vil den fungere?

Søt, liten bok.