Ondskapens kyst

av (forfatter) og Per Kristian Gudmundsen (oversetter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

For å beholde sitt eget liv er Bruce Medway nødt til å ta på seg et oppdrag for mafiabossen Roberto Franconelli. Oppdraget går ut på å finne en franskmann ved navn Jean-Luc Marnier, slik at Franconelli kan drepe ham. Bagado, Medways tidligere kompanjong, etterforsker hvorfor mindreårige skolejenter forsvinner fra gatene i Cotonou. Det tar ikke lang tid før også Medway er involvert i en sak som omfatter både forsvunne småjenter, korrupsjon, mafiahevn med mer. Dette er den fjerde og siste boka om Bruce Medway.

Bruce Medway . mannen som fikser det meste for et godt honorar . i nærkontakt med noen av de mørkeste elementene i den vestafrikanske virkeligheten. Den fjerde og siste romanen i serien om Bruce Medway, bosatt i Cotonou på Vest-Afrika-kysten, mannen som fikser det meste for et godt honorar. Medway påtar seg motvillig et oppdrag for mafiabossen Roberto Franconelli: Han skal finne en franskmann, Jean-Luc Marnier, så Franconelli kan drepe ham. Medway kan simpelthen ikke si nei til jobben hvis han selv vil beholde livet. Samtidig begynner skolejenter å forsvinne fra gatene i Cotonou. Å finne dem er en oppgave for Medways tidligere kompanjong, politietterforsker Bagado, og den korrupte sjefen hans. Men det varer ikke lenge før også Medway er dypt involvert i en sak som, i tillegg til forsvunne småjenter, omfatter korrupsjon, mafiahevn, seksuell perversjon og ulovlig utvunnet gull.A Darkening Stain er den fjerde i en serie på fire bøker fra Vest-Afrika. Gyldendal har tidligere utgitt de tre første bøkene i serien, Mørkets makter, Den hvite manns grav og Ingen manns land, samt fem av Robert Wilsons senere romaner. For den første av disse bøkene, Et lite drap i Lisboa (norsk utgave 2002), fikk han den prestisjefylte Gold Dagger Award.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205363021