Kall det ikke natt

Pax 1995 Innbundet

Noa har reist fra Israel til Caracas for å få en pause i livet og jobben som lærer i litteratur. Theo, som også er født i Israel, har vært i LatinAmerika i ti år og planlagt byer der. Sammen vender de to tilbake til hjemlandet, til en harmonisk tilværelse. Men så dukker de opp, valg og spørsmål som de hittil har unngått å konfrontere hverandre og forholdet med. Og med ett blir roen omgjort til uhygge. Her forteller de to fra sin hverdag med hver sin stemme. Om kjærlighet, omsorg, engasjement og om mennesker de møter.

Forlag Pax

Utgivelsesår 1995

En gang i blant er det verd å slå på lyset for å avklare hva som skjer.

• "Den gylne appelsin" av Joseph Wambaugh
  • "Blodets sang" av Pål Gerhard Olsen
  • "Portugals ære og makt" av António Lobo Antunes
  • "Det hvite hengslet ; Den sovendende sfinxen ; Det forseglede rommet" av John Dickson Carr
  • "Alter og disk - brev og annen prosa 2" av Agnar Mykle
  • "Skriket" av Elmore Leonard