Et annet hav

Cappelen Damm 1992 Innbundet

Denne romanen er iblandet elementer fra opptil flere andre genre. Hovedpersonen, Enrico Mreule har virkelig levd, han var født i 1886 og venn av bokens andre hovedperson, poeten Carlo Michelstaedter. En tredje venn, Nino, spiller også en rolle. Det andre havet er Patagonia, det forlokkende, fjerne landet dit Enrico drar, og der han forsvinner i årevis. Han tenker tilbake på vennetriumviratets intense samvær, og prøver ut livet slik de hadde filosofert over det. Men ved hjemkomsten i 1922 er verden tragisk og for alltid blitt en annen.

Utgivelsesår 1992

ISBN13 9788202134716