1934

Aschehoug 1985 Innbundet

Lucio, en ung italiensk intellektuell, reiser til Capri for å skrive. Året er 1934, og skyene er begynt å trekke seg sammen over Europa. Alle personlige verdier synes å falle i grus, og Lucio spør seg om det er mulig å leve i fortvilelsen uten å ønske å dø. Men to fascinerende tyske kvinner dukker opp og river Lucio ut av de dystre tankene. De er tvillinger og like til forveksling, men likevel rake motsetninger,og de driver sitt mystiske spill med Lucio. Handlingen utspilles mot en bakgrunn av 30-årenes fascisme med ensretting, jødehat og terror.

Utgivelsesår 1985

ISBN13 9788203112782