Nærgåande skisser

Samlaget 2011 Innbundet

Boka inneheld miniportrett av 40 personar i norsk kultur- og samfunnsliv, m.a. Jens Bjørneboe, Karl Evang, Agnar Mykle, Tarjei Vesaas, Olav H. Hauge, Halldis Moren Vesaas, Jakob Sande, Geirr Tveitt, Hartvig Kiran, Einar Gerhardsen, Torolv Elster, Kåre Fostervoll, Harald Sæverud, Marie Takvam, Inger Hagerup, Aslaug Vaa, Ola Raknes, Mosse Jørgensen, Per Aabel, Arnljot Eggen, Erik Bye, Guttorm Hansen, Arthur Klæboe og Einar Førde.

Forlag Samlaget

Der fortalde han blant anna at grunnen til at nynorsk lyrikk var så god og betre enn lyrikk på bokmål, var at hjarte ikkje rima på smerte.

Bøkene hans kom samstundes på dansk og norsk, og det var alltid den danske versjonen som gjekk best i Oslobokhandlane. Som kjent forstod ikkje oslofolk nynorsk på den tida. Sjølv om han Tarjei brukte det enklaste og mest ordfattige språket av norske forfattarar i samtida.

Eg spurte også om kvifor Rutebok for Norge var hans yndlingslektyre. Som alltid hadde han gode og rasjonelle svar. Det var så mange fantasieggjande stadnamn i boka! Men elles las han nok rutetabellar i staden for å leggja kabal.

Einar Gerhardsen og Dag Solstad pugga som kjent rundetider på skeiser. Men eg legg berre kabal.

Så er det ikkje så mykje meir å fortelja. Vi kom oss over fjorden og heim til Ulvik. Der stod treskoa hans på trammen. Dei som eg seinare intervjua. Vi steikte flesk og smakte sideren og såg på hagen og avlinga. Det var eit slikt vakkert ver.

• "Kjøkenbenkrealisme - ærlege historier om tidsklemma" av Olaug Nilssen
  • "Lyden av leselykke - en bokelskers bekjennelser" av Anne Fadiman